Schrijf review
  • FIRE

Fireproof (DVD)Never leave your partner behind (Nederlands ondertiteld)

€ 14,95
1 reviewDeel je mening en spaar voor gratis verzendkosten
Aantal:
In de zomer van 2008 werd de filmindustrie in Amerika op z'€™n kop gezet. Niet door de financiële crisis of een of andere acteur. Nee, een film die volledig gemaakt werd door een kerk bleek een beweging op gang te zetten die zich hard maakt voor het huwelijk en de film overtrof qua opbrengst zelfs een aantal Hollywood-toppers. Die film was "Fireproof".

"Fireproof"€™ is een bijzondere film om veel redenen. Om te beginnen zijn er de makers. Medewerkers van de Sherwood Baptist Church in het Amerikaanse Georgia maakten eerder al de films "Flywheel" en "Facing The Giants". Nu werkten ze allemaal mee aan "Fireproof"; of het nu om de administratie, de ideeen of zelfs het acteerwerk ging.

"Fireproof" vertelt het verhaal van brandweerman Caleb Holt en zijn vrouw Catherine. Caleb redt in zijn dagelijks leven regelmatig mensen en leeft volgens de erecode van een brandweer team: laat nooit je partner achter! Maar waar zijn werk zo duidelijk is, is zijn privé leven in crisis. Het huwelijk van Caleb en Catherine kent grote spanningen omdat het paar geen tijd heeft voor elkaar. Onbegrip en egoïsme gaan hand in hand tot het grote woord klinkt: een scheiding wordt gepland. Een gesprek met zijn pas tot geloof gekomen vader doet Caleb besluiten om een uitdaging aan te gaan. 40 dagen lang gaat hij aan de hand van een boek ("€˜De uitdaging van de liefde"€™) proberen zijn huwelijk te redden en te investeren in zijn relatie. Maar kan hem dat lukken met zijn andere verplichtingen?

Het verhaal van "€˜Fireproof"€™ bleek een gevoelige snaar te raken bij het bioscooppubliek. In een tijd waarin het huwelijk onder druk staat, bleek de boodschap van "€˜Fireproof"€™ een bijzondere. De film staat bovendien bol van overtuigend acteerwerk van hoofdrolspeler Kirk Cameron (bekend van de TV-serie "€˜Growing Pains"€™ en de "€˜Left Behind"€™ films), spannende actie, leuke momenten en herkenbare relatiesituaties. Een film voor het hele gezin dus!

De roman Fireproof is ook verkrijgbaar.

Reviews (1)

Deel je mening en spaar voor gratis verzendkostenSchrijf review

Inloggen

Wachtwoord vergeten?Registreren
Goede boodschap in een mooie jas14 februari 2017
Een heel mooie christelijke film met een duidelijke boodschap, nl. huwelijkstrouw. Eerst ziet de hoofdpersoon het helemaal niet zitten om nog iets voor zijn huwelijk te doen maar doet dat toch. Het lijkt niets uit te halen, maar uiteindelijk keert het tij.

Recent bekeken

Fireproof (DVD)

Fireproof (DVD)