• 978-90-5999-1149

GeliefdenOmdat homoseksualiteit meer is dan een kwestie

€ 19,95
0 reviews
Aantal:
'Tegenwoordig slaap ik niet meer zo goed als vroeger. Ik word regelmatig wakker vóór mijn wekker afgaat, vanwege het vele verdriet dat wij christenen onze homoseksuele medemensen hebben aangedaan.'

Zo begint auteur Preston Sprinkle zijn boek Geliefden. Hij noemt dit het moeilijkste boek dat hij ooit heeft geschreven. Veel mensen, zo schrijft hij, willen nauwelijks luisteren naar wat hij allemaal te zeggen heeft, maar vooral zo snel mogelijk weten waar hij staat in de discussie over homoseksualiteit. Daarom zegt hij al aan het begin: 'Ik sta voor waarheid en ik sta voor liefde. Uitvinden hoe dat samengaat, kost veel moeite. Ik weiger in dit boek op moeilijke vragen simpele antwoorden te geven. In dit boek gaan we studeren en we gaan luisteren naar het verdriet en de vreugde van echte mensen met een homoseksuele gerichtheid. We gaan ons best doen om onze vooronderstellingen aan de kant te schuiven en oprecht onder- zoeken wat God, niet onze traditie, zegt over homoseksualiteit. En we nodigen God uit om ons te corrigeren als we fout zitten. Sommigen van jullie zijn vóór relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht, anderen zullen daartegen zijn en nog weer anderen weten het gewoon niet. Ik schrijf dit boek voor ons allemaal. De Bijbel heeft ons allemaal iets te zeggen. Ik bid dat mijn geschreven gedachten erover tot lof en eer zullen zijn van mijn Heer en Koning.'

Geliefden is de eerlijke beschrijving van een zoektocht. Een zoektocht om waarheid en liefde met betrekking tot homoseksualiteit hand in hand te laten gaan. Want als onze Heer, Jezus Christus, één ding duidelijk maakt in zijn confrontaties met de farizeeën, dan is het dat je een juist standpunt kunt hebben maar toch de plank helemaal mis kunt slaan, door een gebrek aan liefde.

Aanbevelingen

'Preston Sprenkle luistert intens en eerbiedig naar de Schrift als gezaghebbend Woord van God. Dat fundeert en verdiept zijn grote inlevingsvermogen in de ervaringen van mensen die homoseksueel zijn.'
dr. J. Hoek, theoloog en gemeentepredikant

'Hoe christenen moeten omgaan met homoseksualiteit is misschien wel één van de lastigste ethische vraagstukken voor de kerk van vandaag. Er zijn veel homoseksuele christenen die in de kast blijven dankzij een ongezonde, veroordelende kerkelijke omgeving. Om die reden worstelen velen van hen met gevoelens van schaamte, eenzaamheid, afwijzing en depressie. Preston Sprinkle weet waarheid en liefde op een mooie manier met elkaar te verbinden en dit boek levert dan ook een belangrijke bijdrage aan de complexe discussie over dit moeilijke onderwerp.'
Jan Pool, spreker en auteur van onder meer Buitensporige genade

'Geliefden zet de juiste toon voor een gesprek over één van de meest polariserende kwesties van onze tijd. Preston gaat dat gesprek heel liefdevol en met overtuiging aan en levert daarmee een zeer welkome bijdrage.'
Gabe Lyons, auteur van het boek Herstellers

'Ik ben zelf christenhomo en ben zeer geïnteresseerd in dit boek van Preston. Ik ben het niet in alles met hem eens en zou dingen soms anders hebben gezegd, maar het allerbelangrijkste vind ik de houding die spreekt vanuit dit boek. Alleen zo kunnen we vandaag de dag een vruchtbaar gesprek voeren over homoseksualiteit, de Bijbel en de pastorale omgeving die een kerk hoort te bieden.'
Wesley Hill, auteur van Washed and waiting

Reviews (0)

Schrijf review