ISBN: 978-90-6067-538-0

Als doden wakker worden

John Eldredge »

… en God slechte harten goed maakt



Paperback
Pagina's: 248
2009
€ 9,95

 
Algemeen
 
 
Lees meer
 
 
Reacties
 
 
Recensies
 

Grote kans dat je in de kerk hebt gehoord dat je een zondaar bent en dat je hart slecht is. Gelukkig wordt erbij verteld dat Jezus is gekomen om je zonden te vergeven. Maar dat hart van jou? Dat deugt niet. Met die boodschap ga je de kerk uit. 
Wat je hebt gehoord, is waar. Maar het is slechts de helft van de waarheid. Als Jezus Zichzelf bij jou uitnodigt en jij Hem binnenlaat, verandert je hart. Het is niet langer slecht, maar goed. Het is een woonplaats van God geworden.
Laat je dan ook niet wijsmaken dat je hart niet deugt, zegt John  Eldredge, want daarmee doe je God tekort. Hij woont er immers.  Nee, je moet je hart onderhouden, want het is de plaats waar je God ontmoet. Hij verlangt ernaar de paradijselijke gemeenschap met jou te herstellen. Je nieuwe hart is als een dode die wakker is geworden. De vijand van God – de duivel – zal alles in het werk stellen om je te laten geloven dat je je hart moet wantrouwen. Als je daarmee instemt, zijn de gevolgen rampzalig. Het leven wordt uit je weggezogen en je hart verschrompelt.
Geef je hart dus de volle aandacht. Als je vanuit je nieuwe hart leeft, ervaar je een diep geluk en wordt God verheerlijkt. Dit boek leert je hoe dat moet.

Klik op onderstaande link om een pdf-bestand te downloaden met daarin enkele pagina's uit dit boek.

Lees meer (.pdf) »

CV•Koers nr.5/2010
'Ontwaak, gij die slaapt, en sta op uit de doden,' spoort Paulus de christenen in Efeze aan, 'en Christus zal over lichten! Opstaan uit de dood? Hij schrijft dit toch aan christenen?! Kennelijk kun je volgens Paulus christen zijn en toch het volle leven missen, sterker nog: doods zijn.
Om eerlijk te zijn ben ik niet zo van de christelijke zelfhulpboekjes. Maar de boeken van John Eldredge kan ik stuk voor stuk van harte aanbevelen. Je kent'm misschien van De ongetemde man (zie het cv•koers-zomernummer van 2006, op cvkoers.nl), maar Eldredge schrijft niet alleen over 'stoere mannen'. Onder zijn boeken ligt een evenwichtige maar appellerende theologie in de lijn van Tim Keller, John Piper, Neil T. Anderson en Philip Yancey: het Evangelie van genade is radicaler dan je denkt en het vernieuwt je van binnenuit! Je bent geroepen om in vrijheid te leven en vrijheid te brengen, om vanuit je nieuwe hart te leven en zo God te verheerlijken. Een gemakkelijk hiep-hiep-hoera-verhaal? Zeker niet: ons leven kent worstelingen en de macht van het kwaad is reëel. Zie dat eerlijk onder ogen, dringt Eldredge aan.
Er woedt een strijd om ons hart, want satan is er alles aan gelegen om ons weg te houden bij dat volle leven met Christus. Tijd om wakker te worden en de strijd aan te gaan.



Opwekking – April 2010
Een mens zonder God is een zondaar, verloren, maar als Jezus zichzelf bij jou uitnodigt en jij Hem binnenlaat, verandert je hart. het is niet langer slecht, mar goed, en wordt de woonplaats van God. Eldredge benadrukt hoe belangrijk het is om vanuit dat nieuwe hart te leven en gaat in op onderwerpen als: diepgaand herstel, Gods persoonlijke hulp, geestelijke strijd, gemeenschap van het hart en de verborgen heerlijkheid van je hart. Het is zijn vurige oproep om voluit te leven, en vanuit een nieuw hart God te verheerlijken. Een inspirerende boodschap.

terug